Wielki Post z Jezusem.

Medytacja na podstawie "Świadectwa", Alicji Lenczewskiej.


Słowo Pouczenia (430),  Alicja Lenczewska


Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne. Albowiem Bóg nie posłał swego Syna na świat po to, aby świat potępił, ale po to, by świat został przez Niego zbawiony. 
(J 3,16-17). 

Jego to ustanowił Bóg narzędziem przebłagania przez wiarę mocą Jego krwi.  
(Rz 3,25a).


Jezus: Ja jestem wszelką doskonałością i nic nie trzeba Mi dodawać. 
Mogę tylko przyjąć bezsilność i nędzę ludzką, by ją uświęcić i zamienić w miłość, piękno, szczęście. 
Tylko tego pragnę. 
Jestem Miłością i pragnę uszczęśliwiać i zbawić wszystkie Moje dzieci. 
Taka jest Moja natura i po to was stworzyłem. 
Daj mi to twoje NIC, tą słabość, tą bezsilność. 
Ja tego pragnę. 
Tylko tego. 
Niczego więcej nie mogę przyjąć, bo nic więcej nie masz swojego. 
Przyjdź i ciesz się, że tak jest. Czerp ze Mnie. 
Ja tego pragnę. 
Nie zabiegaj o nic więcej, tylko o to, by być ze Mną jak najbliżej, zawsze. 
Nie krępuj się swej grzeszności. Ja ją znam lepiej niż ty i chcę ci pomóc, chcę cię zbawić. 
Dlatego byłem Człowiekiem, dlatego cierpiałem i umarłem jak człowiek, abyś ty mogła być Bożym dzieckiem, Bożym dzieckiem mimo swej nędzy. (Świadectwo 151 , A. Lenczewska)

***

Jezus: Stworzyłem was do doskonałości, do miłości i powtórnego połączenia ze Mną. 
Pragnę was wszystkich mieć w pełni doskonałych i robię, co możliwe, by wam pomóc  – każdemu odpowiednio do możliwości jakie mu dałem. 
Macie wolną wolę i prawo przyjęcia lub odrzucenia.
Abym mógł w pełni działać w waszym życiu, potrzebny jest wasz wybór, wasza zgoda na to. 
Ciągła zgoda, ciągłe pragnienie i oczekiwanie Mojego działania. 
Chętne przyjmowanie, bez analizy i oceniania.
O ileż lepiej wiem, jak was prowadzić, niż wy sami. 
Potrzebna jest więc całkowita ufność. 
Wtedy nie ma przeszkód i Moje działanie może być skuteczne. (Świadectwo 152)

***

Jezus: Rzeczywiście zrobiłem wszystko, aby wam pomóc i pokazałem wam to Moim przyjściem w postaci Człowieka. 
Pokazuje ciągle przez wydarzenia i różne fakty codzienne w życiu każdego z was.
We wszystkim jestem i wszystko tworzę tak, by doprowadzić was do Mnie.
Otwierajcie oczy waszych dusz, aby to dostrzec.
Pragnijcie dostrzec Prawdę. 
Dam światło potrzebne do jej oświetlenia. 
Pragnijcie!
Pragnienie jest kluczem otwierającym Moje działanie. 
Pragnienie i ufność. 
Nie chowajcie się przede Mną jak Adam w Raju, by ukryć waszą grzeszność. 
Ja przecież wszystko wiem i nic nie da się ukryć przede Mną. 
Nie liczcie na to, że sami potraficie ją naprawić i przyjść do Mnie czyści. 
Sami nic nie zrobicie, a odwlekanie powiększy zło, jakie do was przylgnęło. (Świadectwo 152)                        
***

Jezus: Zło rodzi zło. Trzeba je natychmiast przynosić do Mnie, abym usunął zanim się rozrośnie. 
Trzeba pokonać wstyd i z pokorą pragnąć Mojej pomocy. 
Wszelka ambicja, samodzielność jest utrudnieniem, a więc także złem. 
Prawdziwa świętość zaczyna się od wyzbycia się wszelkiej ambicji i jakiejkolwiek samodzielności wobec Mnie.
Wszystko co jest w tobie dobre, jest ode Mnie.
Dobro w tobie, to Ja.  
Pragnij, abym przemieniał cię w Siebie.
Ode Mnie wyszłaś i twoim sensem istnienia jest powrót.            
Wszystko, cokolwiek czynisz, sercem, umysłem, ciałem – powinno prowadzić do Mnie.                                                         
Ja ułatwiam ten powrót – pragnij i ufaj. 
Niech cię nie peszy twoja nieudolność i niech cię nie smuci.
Znam cię, współczuję i chcę pomagać. (Świadectwo 152)

***

O nic się już zbytnio nie troskajcie, ale w każdej sprawie wasze prośby przedstawiajcie Bogu w modlitwie i błaganiu z dziękczynieniem! 
A pokój Boży, który przewyższa wszelki umysł, będzie strzegł waszych serc i myśli w Chrystusie Jezusie .
Flp 4, 6-7

Jezus: Cała Eucharystia jest dziękczynieniem. 
Ustanowiłem ją także po to, abyście mogli dziękować. 
Abyście przez uczestnictwo w niej rozwijali w sobie postawę dziękczynną. 
Całe życie wasze powinno być przepojone dziękczynieniem  i wdzięcznością. 
W tym duchu trzeba rozmawiać ze Mną i do mnie się zwracać. 
Wszystko, cokolwiek posiadacie i kim jesteście jest Moim darem miłości. 
Zupełnie wszystko. I mimo waszych buntów i niewdzięczności ciągle was kocham, wyczekuję na wasz powrót i składam nieustanną ofiarę z Siebie, by was ratować. 
Ta ofiara jest wieczna, bo trwa i odbywa się cały czas. 
Jest to ofiara pozaczasowa i ponadczasowa. W niej żyjecie, nią oddychacie. 
Ona was ratuje w każdej chwili życia waszego. 
Starajcie się poznawać prawdę o Mnie, pragnijcie jej. 
Wraz z tym poznawaniem będzie rosła w was wdzięczność. 
Niewdzięczność jest też owocem niewiedzy. 
Gdybyście znali choć cząstkę Prawdy i potrafili w nią wniknąć, płakałby każdy z was z powodu własnej niewdzięczności. (Świadectwo 158)    

***

Jezus: Podczas Mszy Św. składam z Siebie Ofiarę za was i jednocześnie przychodzę do was pierwszy, byście zechcieli zaprosić Mnie do waszego życia. 
W waszych duszach składam Ofiarę za was, gdy przyjmujecie Komunię Świętą. 
Ja składam z Siebie Ofiarę w duszy każdego, kto przyjdzie i przyjmie Moje Ciało. 
Jaka powinna być wasza odpowiedź? – Dziękować i ofiarować Mi siebie. 
Ja oddałem wam wszystko i oczekuje od was tego samego.
Taka jest wartość Komunii – spotkanie, by się wzajemnie ofiarować sobie: Ja i ty.
To także wzór spotkań między wami – ludźmi. 
Ofiarować się sobie wzajemnie i przyjmować siebie wzajemnie w miłości, wdzięczności i wybaczeniu.
Tak jak Ja was przyjmuję w miłości i wybaczeniu.
Komunia to wzór postawy wobec drugiego człowieka. 
A jednocześnie dar miłości, na który można odpowiedzieć tylko wdzięcznością i miłością.
Przymierze miłości. (Świadectwo 158)    

***
- Czym jest Hostia?

Jezus: Dla ludzi, którzy we Mnie wierzą dałem znak, aby ułatwić im spotkanie ze Mną. 
W tym znaku Ja jestem. 
Przychodzę, gdy wołają. 
Muszą wierzyć, choć nie widzą.Choć ukrywam się pod postacią opłatka i wina.

- Dlaczego?

Jezus: Próba życia oparta jest na wierze. 
Trzeba ufać Memu Słowu, choć oko nie widzi i ucho nie słyszy. 
Wiara musi być większa niż możliwości ciała i zmysłów. 
Musi je przekraczać, wówczas jest rzeczywiście wiarą. 
Na takiej można budować.
Poza tym trzeba zgodzić się na ludzką małość, niedoskonałość, nieudolność. 
Ciało ogranicza – nie pozwala na dostrzeganie i poznawanie prawdy. 
Prawdę mogę tylko Ja ujawnić przez Moją łaskę. 
Im większa ufność – tym większe łaski.
Prawdę dostrzega się umysłem, a jeszcze bardziej sercem. 
Gdy będziesz pragnąć i ufać, przyjdę i otworzę oczy twojej duszy. 
Wtedy poznasz i zachwyci się twoje serce. (Świadectwo 164)    

***

- Co dzieje się podczas przeistoczenia?

Jezus: Przychodzę w otoczeniu Aniołów, w chwale Mojego Ojca i składam Swoje Ciało na ołtarzu ofiarnym. 
Tak, jak zapowiedziałem podczas Ostatniej Wieczerzy i jak uczyniłem na Golgocie. 

Składam je w otoczeniu ludzi i pragnę, aby wraz z Moją Ofiarą złożyli na ołtarzu swoje serca – swój los. 
Pragnę, bym nie był tam sam, jak na Golgocie.
Tak często stoją i patrzą. 
Tak często kapłan rozrywa Moje Ciało z obojętnością Rzymianina, który Mnie przybijał do krzyża. 
Powiedź im, aby nie zadawali Mi bólu swoją obojętnością. 
Aby dotykali Mnie swoim wzrokiem i swoimi rękoma z większą delikatnością i zrozumieniem. 
Ja dla nich ciągle oddaję Siebie na Golgocie ołtarzy.
Ja to wszystko widzę i wszystko czuję. (Świadectwo 164)





MODLITWA O ŻYCIE WEDŁUG EWANGELII

Panie, Jezu Chryste, Ty jesteś Słowem Wiecznego Ojca, które stało się Ciałem – Człowiekiem. 
Chciałeś być naszym Bratem i po ludzku rozmawiać z nami, aby podarować nam Prawdę, która buduje Twoje Królestwo.
Dziękujemy za Twoje Słowo skierowane do prostych ludzi i za Twoje Słowo, zapisane z pomocą Twojego Ducha przez Ewangelistów i innych świętych autorów. 
Czytając tę Dobrą Nowinę, możemy przybliżać się do Ciebie, poznawać Twoje myślenie, przyjmować Twojego Ducha i żyć Twoim życiem. 
Wielbimy Cię, Panie, Jezu Chryste, i razem z Tobą adorujemy Ojca Niebieskiego w Duchu Świętym, ponieważ przez Słowo Pisma Świętego tajemnica wcielenia może przedłużać się w naszym życiu. Twoja postawa i Twoje czyny, Twoje Słowa i Twoje milczenie, Twoja radość i Twoje cierpienie kierują nasze serca do Twojego Serca. 
Gdy szukamy i przyjmujemy razem z Tobą Wolę Ojca Niebieskiego, Twoje życie staje się naszym życiem. 
Twoja Krew płynie w naszych żyłach i łączy nas w jedność Twojego Mistycznego Ciała – Kościół.
Prosimy Cię, Jezu, o Twoją pomoc. 
Chcemy stać się Twoimi uczniami jak Maryja, która w otwartości wobec Ducha Świętego zachowywała wszystkie słowa w swoim sercu.

Oczyść nas przez Twoją Krew od myślenia tego świata.

Uświęć nas przez Twoją Krew, abyśmy mogli stawać się coraz bardziej autentycznymi świadkami Twojej Ewangelii.

Zjednocz nas przez Twoją Krew, abyśmy mogli przedłużać Twoją misję na tej ziemi i prowadzić wielu ludzi do pojednania z Ojcem Niebieskim i pomiędzy sobą.
Amen.